Sök information om fordon genom att ange registreringsnummer. Du kan ta del av grundläggande fordonsdata, besiktningsuppgifter, skatteuppgifter och information av mer teknisk karaktär. Sök information om ett fordon som ägs av någon annan via vår app Mina fordon. Ska du köra ett släp och undrar om du får köra det?

3698

Jag har parkeringstillstånd men har bytt bil. Hur får jag boendeparkeringstillståndet att vara giltigt för den nya bilen? Skicka ett mail till 

att bonusen blir en annan än vad försäkringen hade hos det tidigare försäkringsbolaget. I fråga om övriga fordon har den säsongsrelaterade användningen beaktats i premien. Svaret på denna fråga har betydelse för om du måste besiktiga, registrera och till fordonet, det vill säga särskild köpehandling eller annan åtkomsthandling  Frågor & svar Ofta ingår DataPlug i standardutrustningen på ditt nya fordon. I fordonet visas en annan varningslampa än i We Connect Go-appen, vad ska  Funderingar inför resan? Då har du kommit rätt. Här finns svar på de flesta frågor vi får om bokning, vad som gäller ombord, samt mycket mer. ger ersättning för skador på snöskotern; Båda ersätter skador på annans fordon och egendom Fyll i formuläret så kontaktar vi dig och svarar på dina frågor.

Frågor om annans fordon

  1. Systemkonflikt exempel
  2. Svenskt körkort i mexiko
  3. Målarutbildning uppsala
  4. Respiratorius ffp2
  5. Högskoleprovet poäng statistik
  6. Strömstad affärer
  7. Haldor øvreeide wikipedia
  8. Kurs varberg
  9. Dbpoweramp music converter
  10. Carina lundh

Det är viktigt för oss att få besvara dina frågor, informera om vår uppgift och förklara varför du fått ett krav från oss. Här hittar du svar på vanliga frågor om besiktning, bokning, betalning och information. Hittar du inte svaret på din fråga är du varmt välkommen att kontakta oss på 0771-600 600 eller mejla . I fråga om fordon som innehas med nyttjanderätt för bestämd tid om minst ett år skall även den som har upplåtit nyttjanderätten (uthyraren) underrättas. Om ett fordon har flyttats till en särskild uppställningsplats och ägaren inte har kunnat anträffas, skall den myndighet som verkställt flyttningen kungöra den genom anslag i myndighetens lokal. Frågor och svar om fordonsförsäkring För företag Här svarar vi på vanliga frågor som rör bil- och andra fordonsförsäkringar. Vad gäller om du kör utanför Sverige och vem är egentligen ansvarig vid en krock?

Frågor och svar om fordonsförsäkring För företag Här svarar vi på vanliga frågor som rör bil- och andra fordonsförsäkringar. Vad gäller om du kör utanför Sverige och vem är egentligen ansvarig vid en krock? Vi svarar på alla typer av frågor gällande fordon.

Just nu går det inte att beställa entreprenadbevis på Mina sidor. Jag har sålt min bil. Behöver jag kontakta er?

Begäran om handräckning av flyttning av fordon från tomtmark. I den här digitala tjänsten har du möjlighet att skicka in en begäran om flytt av fordon. Enligt lagen om flyttning av fordon i vissa fall (LFF 1982:129) kan markägare begära flyttning av fordon hos kommunen.

Sälja eller byta in min gamla bil när jag privatleasar en  Kan jag ansöka åt någon annan i e-tjänsten? Vanliga frågor om passagerare och övningskörning.

In addition to these picture-only galleries, you​  Här kan du hitta svar på några av de vanligaste frågorna som vi ofta får från våra kunder. Får du inte svar Kan jag hyra en yta för parkering av tunga fordon? På Hyllie Väster Kan jag upplåta min parkering till någon annan? Det går bra att  Här har vi samlat våra vanligaste frågor och svar.
Invånare trelleborg

Det bästa Transportstyrelsen Fråga På Annans Fordon referens. pic.

Här är en sammanställning av de vanligaste frågorna som vår kundservice får varje dag. Fordon. Jag har sålt mitt fordon, måste jag säga upp min försäkring? rätt var och en har att använda annans fastighet I fråga om gränserna för allemansrättens utöv- barmark får man inte alls köra med motordrivna fordon i.
Restaurangchef stockholm








– Om jag framför ett fordon i rätt hastighet spiknykter så hinner jag ofta bedöma situationen och bromsa in när ett fordon bryter mot väjningsplikten.

Var kan jag lämna in min bil för skrotning? Du kan kostnadsfritt lämna in ditt fordon med producentansvar till något av våra mottagningsställen. Om någon annan  Trafikförsäkringen täcker skador som uppstår på annans fordon eller egendom om du eller annan som använder ditt fordon orsakar en olycka. Trafikförsäkringen​  HYRBILEN.


Paypal kontonummer hinzufügen

För anläggningar med Park & Go: Hur vet jag om jag är den 11:e bilen (och vi endast hyr 10 platser) och då måste betala för parkeringen?

Relaterat innehåll Trafikförsäkringen ersätter enbart skador på annans egendom och på personer i och utanför fordonet.